איך נראית תנועת הגל בטאי צ׳י

כשמסתכלים על תנועה של מתרגל מיומן של טאי צ׳י, אפשר בהרבה מקרים לראות את היופי, הזרימה והרכות שנובעים מהתנועה הגלית.

בתרגול טאי צ׳י, לרוב לומדים בהתחלה את הכוריאוגרפיה הבסיסית של הסדרה, ולאורך השנים של התרגול התנועה יכולה להפוך ליותר זורמת וגלית.

דוגמא טובה לתנועה גלית ומשוחררת הטאי צ׳י, אפשר לראות בסרטון הראשון שלמטה, בהדגמה היפה של מאסטר טיאנקאי מכפר צ'ן.

בהדגמה שלו אפשר לראות את השילוב המיוחד לטאי צ'י של רכות ועצמה ושל איטיות ומהירות המשולבות בזרימה הגלית של התנועה.

ברמה נוספת ופנימית יותר, מתרגלי טאי צ׳י מיומנים מפתחים את היכולת להניע גלים של תנועה ואנרגיה בצורה פנימית שאינה נראית כמעט מבחוץ.

התנועה הגלית הפנימית בשילוב זרימת הצ׳י והכוונה מאפשרת לחלק מהמורים להדגים הפעלה של כוח שנראה לא הגיוני בעקרונות התנועה המוכרים לנו.
בסרטון השני אפשר לראות את מאסטר מה יו ליאנג מדגים את היכולות שלו בהפעלה של כוח פנימי עם מתרגל נוסף.
מאסטר מא יו ליאנג היה כבן 90 בזמן ההדגמה.

למי שרוצה לחוות את ההנאה והיופי של תנועת הגל, מוזמנים לסדנא השנתית של ״הגל – תנועה אל החופש״ שתתקיים באולם יפה בסמוך לחוף שדות ים

סרטון על וול סקווט ואתגר הוול סקווט

אחד התרגולים הפשוטים והמחזקים ביותר בעולם הצ׳י קונג הוא תרגול הוול סקווט – כפיפה מול קיר.

זה תרגול פשוט ומאתגר שמאפשר לנו לחזק בצורה משמעותית את שרירי הרגליים, לשחרר את הגב ואת עמוד השדרה ולתמוך בבריאות הברכיים.

בקורס החדש של הקלה מכאבי גב וריפוי עמוד השדרה אשים דגש מיוחד על תרגול הוול סקווט וכבר בשיעור הראשון התחלנו עם התרגול ברמה הקלה ביותר, מתוך כוונה להתמיד בתרגול בארבעת החודשים הקרובים ולאפשר לתלמידים להעזר בתרגול העצמתי והמאתגר הזה לחיזוק הרגליים ולשחרור עמוד השדרה.

אפשר לראות הסבר והדגמה של התרגול בסרטון

 

סרטון על הקלה מכאבי גב בעזרת צ׳י קונג

לאורך השנים שאני מלמד צ׳י קונג, שוב ושוב אני שומע מתלמידים על ההשפעה הטובה של התרגול בהקלה מכאבי גב ובריפוי עמוד השדרה.

בסרטון הזה אפשר לראות הסבר על איך תרגול צ׳י קונג יכול לסייע בהקלה מכאבי גב.
(החלק הראשון של הסרטון הוא הסבר כללי על צ׳י קונג ומ 5:30 הסבר בנושא הקלה מכאבי גב)

לצפייה בשיעור מלא בנושא כולל התרגול מוזמנים לקבל את הקורס הפתוח (ללא תשלום) להיכרות עם עולם הצ׳י קונג והטאי צ׳י שכולל שיעורים מלאים לתרגול.
אפשר לקבל את הקורס הפתוח בקישור הזה

 

היחסים בין האגו והאני האמיתי – הרצאת נתיב 132

מקביל ללימודי הצ'י קונג והטאי צ'י, ב 30 השנים האחרונות אני לומד עוד דרך של התפתחות אישית ורוחנית שנקראת " הנתיב להתמרה עצמית" The Pathwork of Self Transformation.

הלימוד של השיטה מבוסס על 258 הרצאות, שהעבירה אישה מחוננת ששמה אווה פיירקוס בין שנות החמישים לשנות השבעים של המאה שעברה ומתאר בצורה מאוד ברורה ועמוקה נתיב להתפתחות אישית ורוחנית ולשחרור מסבל.

יש בהרצאות האלו חכמה עמוקה מאוד, שבשבילי משלימה תורמת ללימוד של הצ'י קונג והטאי צ'י.

בארבע השנים האחרונות אני נמצא במסלול הכשרת מורים של השיטה ובמסגרתו העברתי לחברי לקבוצה הרצאה על "היחסים בין האגו לאני האמיתי".
זה נושא חשוב ומעניין בעיני למי שמתעניין בהתפתוחת רוחנית ואישית ולכן העליתי את ההרצאה לאתר, כדי שעוד אנשים יוכלו ללמוד ממנה.

את הטקסט המקורי אפשר לקרוא באנגלית בקישור הזה

ובתרגום לעברית בקישור הזה

מוזמנים לכתוב בתגובות איך ההרצאה בשבילכם וכל שאלה בנושא.

 

איך אפשר להשתחרר מכאבי מפרקים ושרירים? 

מגיל מסויים, רובנו מתחילים לחוש מדי פעם כאבים ומיחושים במפרקים ובשרירים, שיכולים להביא לאי נוחות, לתסכול ואפילו למגבלות תנועה.

בהרבה מקרים, כאב כרוני עשוי לגרום לנו לנוע פחות, אבל חשוב לדעת שמחקרים רבים מראים שבמקרים של כאב כרוני שקשור למערכת השלד, למפרקים ולשרירים, תנועה מותאמת יכולה להיות דרך מצויינת להקלה מכאבים ולשיפור המצב הגופני.

לאיכות התנועה המיוחדת של הצ׳י קונג והטאי צ׳י, שמתאפיינת בתנועה משוחררת, נעימה וזורמת יכולה להיות השפעה מצויינת בהקלה מכאבי מפרקים ושרירים.

בסרטון , אפשר לראות הסבר מתוך שיעור פתוח שהעברתי, על הדרך שבה תרגול צ'י קונג וטאי צ'י יכול להסייע בהקלה מכאבי מפרקים ושרירים.