תבנית שמונה התנועות של סגנון יאנג

תבנית שמונה התנועות של סגנון יאנג

תבנית שמונה התנועות של סגנון יאנג היא תבנית מודרנית שנוצרה בכדי להקל על לימוד הטאי צ'י. שני האתגרים העיקריים בלימוד הטאי צ'י הם לימוד מספר גדול של תנועות וזכירת הרצף. בתבנית זו נבחרו 8 תנועות בלבד. תנועות אלו הן התנועות החשובות ביותר מבחינה בריאותית למתחילים, ומאפשרות בזמן קצר להגיע למיומנות טובה בתרגול. המעברים בין התנועות פשוטים מאוד, והרצף סימטרי לחלוטין וקל לזכירה. בתחילת התבנית יש אלמנטים שמקדמים את שיחרור החלק העליון של הגוף, וחיזוקו ומפתחים תנועת גוף מלאה, במרכז התבנית יש תנועות שמפתחות את החלק התחתון של הגוף ואת שיווי המשקל, ובסיומו תנועה שמפתחת זרימה והרמוניה. ניתן לתרגל את התבנית במלואה במשך כשלוש דקות, ורצוי לתרגל אותה מספר פעמים ברצף.
תבנית זו נותנת בסיס בלימוד ומאפשרת לימוד קל יותר של תבניות כמו תבנית ה 24.
התבנית נקראת לעיתים תבנית 10 תנועות בשל שיטות ספירה שונות.

רשימת התנועות:

תנועת פתיחה

1. דחיקת הקוף

2. להבריש את הברך ולדחוף

3. להבריש את רעמת הסוס

4. ידי עננים

5.תרנגול הזהב עומד על רגל אחת

6.בעיטת עקב

7. לתפוס את זנב הציפור

8. הצלבת ידיים

תנועת סגירה

 

תגובות בפייסבוק

תגובות

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *