תרגילי שחרור ומדיטציה בעמידה

בתרגול הקצר הזה, כמה מתרגילי השחרור הבסיסיים והחשובים ביותר בתרגול צ'י קונג. זה תרגול פשוט שמאפשר לחוש בצורה מיידית תחושה של שחרור, שלווה וחופש.

תרגול צ'י קונג Lift Chi Up Pour Chi Down למתחילים

לקראת פתיחת הקורסים החדשים, אני מצרף תרגול קצר שכולל את החלק הראשון והחמישי של הסדרה Lift Chi Up Pour Chi Down. התרגול בסרטון מיועד למתחילים ומדגיש את השילוב של הרפייה ומדיטציה בתרגול.
תרגול נעים (-:


h

עקרון הפתיחה והסגירה בתרגול טאי צ'י וצ'י קונג

בסוף השבוע האחרון העברתי סדנא על עשרת העקרונות לתרגול פנימי של מאסטר יאנג צ'ן פו. אחד העקרונות החושבים שלימדתי בסדנא הוא האחדות של החיצוני והפנימי, שבאה לידי ביטוי במעבר המתמשך בין פתיחה לסגירה לאורך התרגול. בסרטון אפשר לראות חלק מהשיעור על עקרון הפתיחה והסגירה.

המשמעות של המאנטרה Haola בשיטת צ'י קונג חכמת הריפוי Zhineng

בשיטת צ'י קונג חכמת הריפוי, יש צד פילוסופי ופסיכולוגי מרתק, ואחד המרכיבים היפים בו הוא התרגול של Haola. (למעשה תרגול האולה הוא אחד מ"ששת מפתחות הזהב של השיטה".
בסרטון הזה, אני מסביר על המשמעות העמוקה והיפה של האולה, ואיך תרגול האולה יכול לעזור לנו בתהליך הריפוי שלנו.

תרגול קצר של צ'י קונג Lift Chi Up Pour Chi Down בדגש על פתיחת הלב

את הסדרה Lift Chi Up Pour Chi Down משיטת צ'י קונג חכמת הריפוי (Zhineng Qigong) אפשר לתרגל ברמות שונות של תודעה.
בסדנא שהעברתי בסוף השבוע האחרון על הסדרה העברתי בין השאר תרגול קצר של הסדרה בדגש על הפתיחה של הלב.

מזמנים להצטרף ולתרגל עם הוידאו (-:

 

 

תרגול ידי הדרקון שלב 1

בהמשך  לסרטון הקודם של ידי הדרקון, אני מצרף סרטון חדש ובו הדרכה מפורטת של שלב 1 של תרגול ידי הדרקון – כוס התה הטיבטית.

מומלץ לתרגול בבית!

הסיפור של זאב על ריפוי בצלילים

בסדנת פתיחת שערי האנרגיה שהסתיימה היום שבה לימדתי את הסדרה Lift Chi Up Pour Chi Down וגם תרגלנו ריפוי בצלילים, ניגש אלי זאב, אחד המשתתפים בסדנא ואמר לי שיש לו סיפור שקשור לתרגול של ריפוי בצלילים. הסיפור שזאב סיפר לי על ההשפעה של התרגול על אמו מאוד ריגש אותי, וביקשתי מזאב לשתף אותו עם הקבוצה, ועם עוד אנשים שמתעניינים בתחום, ואני מצרף את הוידאו כאן.

סרטון יפה על יציבה

אתמול פגשתי את שייקה הרמלין, מהמורים הותיקים והטובים לשיטת אלכסנדר בישראל. שייקה ואחיו יגאל גדלו בכפר חיים בשכנות לבית שבו גרה המשפחה של אבא שלי, ואני הכרתי אותם כמורים כאשר התחלתי בעקבות בעיות יציבה וגב ללמוד את שיטת אלכסנדר בגיל 16.  היתה לנו שיחה מרתקת על התרגול כדרך חיים (שייקה כיום כבן 83 והוא בעיני דוגמא מצויינת לאיך מודעות ותרגול יכולים לשמור על הגוף והתודעה במצב מצויין גם בגיל מבוגר). שייקה הראה לי סרטון יפה שמדבר על עקרונות היציבה הנכונה שמשותפים מנסיוני לטאי צ'י, לצ'י קונג ולשיטת אלכסנדר. אני ממליץ לצפות בסרטון כדי להבין את עקרונות היציבה של הצ'י קונג והטאי צ'י ואיך כדאי ואפשר להשתמש בגוף בצורה מועילה יותר.

האם אפשר לשפר את הזכרון באמצעות תרגול צ'י קונג וטאי צ'י?

באחד השיעורים בשבוע שעבר שאלה אותי תלמידה ותיקה, האם התרגול שאנחנו עושים יכול לשפר את הזכרון. אמרתי לה שנראה לי שכן, מכיוון שאני יודע שגם פעילות גופנית וגם מדיטציה מוכרות כדרכים מוכחות לשיפור היכולות השכליות והזכרון ותרגול הצ'י קונג משלב את שתיהן. בנוסף, כאשר אנחנו לומדים סדרה של צ'י קונג או טאי צ'י, אם בוחרים באתגר של לשנן את הסדרה ואת סדר התנועות שבה (אפשר לתרגל צ'י קונג גם בלי לשנן את התנועות), אנחנו כל הזמן מאמנים את החלק במוח שעוסק בזכרון. אחד העקרונות שמקובלים היום לגבי המוח הוא  Use it or loose it מה שאנחנו מפעילים ומשתמשים בו שומר על התפקוד שלו טוב יותר ממה שאנחנו מזניחים ולא משתמשים בו (וזה נכון לשרירים, למוח ואפילו לעצמות).
לאחר השיעור קראתי עוד על הנושא, כדי לראות אם יש מחקרים שתומכים בזה שהתרגול של צ'י קונג וטאי צ'י יכול לתרום לתפקוד המוח ומצאתי שנעשו מספר מחקרים יפים שאכן הראו שיפור משמעותי בזכרון, תפקוד המוח, ואפילו משקל ונפח המוח, בעקבות תרגול צ'י קונג וטאי צ'י.
למי שמתעניין אפשר לקרוא כאן על
הגדלת נפח החומר האפור במוח בעזרת צ'י קונג וטאי צ'י

שיפור הזכרון בעקבות תרגול טאי צ'י

מטה אנליזה (סיכום מחקרים) על טאי צ'י ושיפור יכולות המוח שהסיכום שלה שתקף לדעתי גם לתרגול צ'י קונג הוא:
Tai Chi as an MB exercise has positive effects on global cognitive, executive, and memory functions. More statistically significant benefits were found on memory function, especially verbal working memory. Findings of the present meta-analysis are in agreement with what researchers have demonstrated about the benefits of physical exercise on cognitive function. Therefore, Tai Chi may be an ideal alternative form of MB exercise to improve cognitive function in older adults.